Europos žydų kongresas (EŽK), vykdydamas Europos Sąjungos finansuojamą projektą, kuriuo siekiama supažindinti jaunimą su žydų gyvenimo, kultūros ir tradicijų įvairove bei didinti informuotumą apie antisemitizmo pavojus ir kitas temas, parengė mokomųjų interneto vaizdo įrašų ciklą.
Dešimties trumpų animacinių filmukų serija, pavadinta „Glad You Asked“ („Džiaugiuosi, kad paklausei“), skirta būtent jauniems žmonėms jų naudojamose socialinės žiniasklaidos platformose.
Filmukuose aptariami pagrindiniai žydų tapatybės aspektai, tokie kaip šabas ir žydų šventės. Taip pat nagrinėjami tokie klausimai kaip antisemitizmas, Holokaustas ir žydų istorija.
Europos žydų kongreso vykdančioji viceprezidentė Raya Kalenova / EŽK nuotr.
Animaciniuose filmukuose trys jaunuoliai užduoda ir atsako į klausimus lengvu, bet rimtu stiliumi, naudodami animuotus Europos miestų, žydų namų, sinagogų ir kitų vietų vaizdus.
EŽK vykdančioji viceprezidentė Raya Kalenova įsitikinusi, kad vis svarbiau pasiekti žmones, kurių pagrindinė prieiga prie informacijos ir naujienų nebėra tradicinė žiniasklaida.
„Jei norime šviesti žmones apie žydus ir mažinti nežinojimą bei stereotipus, kurie dažnai yra antisemitizmo šaknys, dabar turime pasiekti jaunus žmones jų kasdieniam gyvenimui aktualiomis formomis, – sakė R. Kalenova. – Per 90 sekundžių perteikti esmę yra labai sunku, bet būtent to šiandien reikalauja dauguma pranešimų. Toks požiūris taip pat atitinka prieš 2000 metų susiformavusią žydų tradiciją, kuri prasidėjo, kai Hilleliui buvo mestas iššūkis paaiškinti judaizmą žmogui, stovinčiam ant vienos kojos.“
Pirmajame animaciniame filme daugiausia dėmesio skiriama žydų tautos įvairovei, parodant turtingą kultūrų, tradicijų ir kilmės paveikslą, kuris atspindi žydų bendruomenę Europoje ir visame pasaulyje.
Po jo bus sukurti dar devyni epizodai, kurių kiekvienas truks 90 sekundžių.
„Šie vaizdo įrašai meta iššūkį jaunų žmonių suvokimui apie žydus ir judaizmą jų gimtąja kalba, tačiau jie taip pat meta iššūkį mums, žydų organizacijoms. Mes taip pat turime prisitaikyti ir diegti naujoves, kad galėtume pasiekti auditoriją, kuri nebūtinai yra ten, kur tradiciškai tikėjomės, – sakė Kalenova. – Tačiau tai nėra vienpusė komunikacija. Mes skatiname žmones bendrauti ir manome, kad tai yra idealus būdas perduoti šias svarbias žinutes naujai Europos piliečių kartai.“
Dalinamės pirmuoju filmuku: