Kiekvienas, norėjęs atsiversti į judaizmą, ( atlikti gijurą). būdamas kitos tautybės (ne žydu atsivertęs į judaizmą), laikomas žydu ir turi teisę repatrijuoti į Izraelį pagal grįžimo įstatymą (alija).
Tokį beprecedentį sprendimą kovo 1 d. priėmė Izraelio Aukščiausiasis Teisingumo Teismas (BAGATS), po 15 metų trukusių prašymų ir nagrinėjimo, pagaliau pripažinti konservatorių ir reformarorių atsivertimą.
Šis faktas, taip pat virtualūs Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės ,,Šabo susitikimai” su Johanesburgo ir Minsko bendruomenėmis, kurios atstovauja reformatorių sinagogas, paskatino Viljamą Žitkauską surengti pokalbį apie judaizmo sroves ir jų skirtumus. Tai vyko
jau įprastoje Zoom platformoje kaip visi „Šabo susitikimai“.
V. Žitkauskas pradėjo susitikimą paaiškindamas žodžių prasmę : „žydas, žydų tauta, mūsų sūnūs – pagarba Izraeliui”. Susitikime dalyvavo bendruomenės nariai iš Vilniaus, Panevėžio ir kt.
Lietuvos miestų.
Dalyvaudami virtualiame susitikime, žmonės sužinojo kaip atsirado judaizmas, ką reiškia žodis Tora, Tanakh, kuo skiriasi litvakų tikėjimas, kas yra Misnagdim,- tai ortodoksai – stačiatikiai, kodėl jie skiriasi nuo Chasidų. Kaip atsirado reformuotas Judaizmas ir dar daugiau…
Paskaita baigėsi tradicine Havdalos ceremonija – Šeštadienio „atskyrimu“ nuo darbo dienų.